Feb 16, 2006

Subsidios y Barreras al Comercio

Seis argumentos a favor de eliminar los subsidios al agro y las barreras al comercio en EE.UU. Sería un logro extraordinario, pero no creo que se lleve a cabo:

America’s agricultural policies have remained fundamentally unchanged for nearly three-quarters of a century. The U.S. government continues to subsidize the production of rice, milk, sugar, cotton, peanuts, tobacco, and other commodities, while restricting imports to maintain artificially high domestic prices. The competition and innovation that have changed the face of the planet have been effectively locked out of America’s farm economy by politicians who fear farm voters more than the dispersed consumers who subsidize them.

1 comment:

  1. La mayoría de esos productos se cultivan en el sur. La verdad es que después de la guerra civil nunca se repuso el sur. Así como el norte le pasó el costo de su industrialización y el oeste el de su expansión, ahora el sur le pasa el costo a los demás. Así es como hay estados como Mississipi que no contribuyen al estado federal y sólo reciben (un poco como alemania del este desde la unificación).

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.