Dec 16, 2009

Dignidad bananera

Come, Mister tally man, tally me banana
Daylight come and me wan' go home.


Para todos los argentos que tienen a la UE como un ejemplo de organización social. ¿A ustedes les parece que es una cuestión de estado? Lamentablemente, EEUU tampoco está exento de tendencias proteccionistas, aunque creo que todavía no llegó a extremos tan ridículos.

Después de 16 años, se termina la “guerra de las bananas”. Los consumidores europeos pagaban precios más altos para proteger a los productores de las ex colonias del continente:

The European Union ended one of the world's longest-running trade battles Tuesday as it agreed to cut import tariffs on bananas from Latin America grown by U.S. corporations like Dole Food Co., Fresh Del Monte Produce Inc. and Chiquita Brands International Inc.

The settlement, which national lawmakers are expected to ratify within four months, trade officials say, means less-expensive bananas for Europeans, more profit for U.S. fruit companies and lower revenue for some former EU colonies. It ends a 16-year-old trade dispute over access to the EU's $6.7 billion banana market, the world's largest.

Since 1993, when it set up its tariff-free zone, the EU has offered the best import rates to 12 former colonies, places like Cameroon, Ivory Coast and Belize.

2 comments:

  1. Nos esta haciendo falta el tag "Union Bananera Europea"

    ReplyDelete
  2. ¿No es demasiado bananero pelearse por las bananas?

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.