Dec 23, 2007


Se cumplen 50 años del vuelo inaugural del Boeing 707:

The Boeing 707 was not the first jet airliner to see service, or even the first to fly the Atlantic. The de Havilland Comet was the world's first production jet airliner to fly (in 1949), the first to enter service (in 1952) and the first to operate transatlantic flights (also in 1952).

But early fatal break-ups of Comets at high altitude -- which investigators found were caused by cabin-pressurization-induced metal fatigue -- led to the larger Boeing 707 and its rival, the Douglas DC-8, quickly becoming the standard Western aircraft for long-haul air travel.


Me acuerdo que una vez, a principios de los 80, viajé a Miami en un 707 de Líneas Aéreas Paraguayas.

2 comments:

  1. Habrá aviones más rápidos, más grandes, más eficientes, pero el 7-0-7 va a ser siempre uno de los más elegantes, pasando a esa categoría de clásicos que integran el DC3 y el magnífico Super Constellation.

    ReplyDelete
  2. Y el 707 tenía un alcance mayor, el Comet cruzaba el Atlántico con la lengua afuera.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.